A legjobb svájci síterepek

Svájc nem csupán a pontosságáról, de a végtelenül gyönyörű tájairól is közismert. A természete mellett pedig említést érdemelnek a magas szintű technológiai megoldások, a számtalan alagút, a hegyi vonatok és az alaposan kiépített síközpontok. Az Alpok adta magasságok miatt nem szenved hiányt a sípályák hóban, magas minőségű és mennyiségű hóréteggel várnak minden síelni vágyót. A legjobb svájci síterepek akár autóval is jól megközelíthetőek, és szállás is akad bőven a közelükben. Hoztunk három síközpontot, melyeknek egyértelműen a legjobbak között a helye.

Grindelwald

Az 3970 méter magas Eiger hegy lábánál, a Berni-Alpokban fekszik Svájc talán legszebb pontján a Grindelwald síközpont. Különlegessége, hogy egész évben látogatható: télen síelhetünk, nyáron pedig túrázhatunk, kirándulhatunk, vagy különféle extrém sportokat is kipróbálhatunk. A síközpont 200 km sípályával és 20 sílifttel várja a látogatókat, illetve 17 km sífutó pályával. A csúcsra sífelvonó mellett hegyi vasúttal is feljuthatunk, amit érdemes kihasználni, hiszen felérve lélegzetelállító kilátásban lesz részünk.

Andermatt

Családdal, de magányos pihenéshez is tökéletes választás Svájc egyik legrégebbi és legszebb falva, Andermatt. A síközpont 125 km hosszú, kiválóan előkészített sípályával várja vendégeit, illetve 20 sílifttel biztosítja a csúcsra jutást. Meglepően nyugalmas hely, még este is. A központban vásárolt síbérlet pedig a szomszédos sípályákon is használható. Így akár Sedrun pályáit is megnézhetjük. És a legjobb, hogy a síbérlet nem csupán síelésre jogosít fel, de a Matterhorn Gotthard vasútvonalon is érvényes. Ha itt vagyunk, nem szabad kihagyni. Elképesztő utazásban lehet részünk, mivel a vonat olyan csodás tájakon közlekedik, amilyet egyébként csak a tévében lát az ember.

Adelboden

Az Adelboden-Lenk síközpont részeként 72 sílift szállítja a síelni vágyókat, és 170 km sípálya áll a vendégek rendelkezésére. A síközpont novembertől egészen májusig nyitva van, és leginkább a haladó, és a profi síelőknek és snowboardosoknak biztosít megfelelő terepet. Szállás itt is található bőven, akár a faluban, akár a lankákon elfekvő hegyi kunyhókban. Az éjszakai élet pedig egészen aktív. A faluban számos étterem, bár, és pub ad lehetőséget a szórakozásra azoknak, akik nem akarnak az egésznapos síelés után rögtön elmenni aludni.

Fontos, hogy a külföldi síelés és sportolás alkalmával mindig kössük meg a megfelelő utasbiztosítást, hogy semmilyen kellemetlen meglepetés ne érjen minket!