Mit ne fogyasszunk repülés előtt?

Sokszor gyűlik meg a bajunk a repülőút során hasunkkal, sok utazóra jellemző ilyenkor a hányinger, puffadás, rosszullét. Legszívesebben bármit megtennénk, hogy elkerüljük ezt a kellemetlen élményt. De mit is tehetünk pontosan?

nefogyasszunkrepules-(1).jpeg

Talán jobb, ha azt kérdezzük: mit ne tegyünk? Hiszen rengeteg olyan étel van, amely fogyasztása nem a legjobb ötlet repülés előtt. Az első tiltólistás ételek a hüvelyesek, mint a bab és a lencse, amelyek jellemzően puffadást okoznak, ez pedig nem a legelőnyösebb egy repülőút során. Hasonló hatással vannak emésztőrendszerünkre a keresztesvirágú zöldségek, vagyis a brokkoli és a karfiol, ezeket mindenképpen hanyagoljuk utazás előtt. Nem ajánlott továbbá a tejtermékek, szénsavas üdítők és gyümölcscukrok fogyasztása sem ilyenkor. 

Kerülendő a bő olajban sült ételek és a gyorséttermi fogások is, mert az ezekben található zsírsavak nem csak gyomorégést, hányingert okozhatnak, de érszűkítő hatásuk a nyomásváltozás mellett különösen veszélyes, akár trombózist is okozhat. 

Nem ajánlott továbbá cukormentes rágógumit rágni, hiszen akármilyen meglepő, ez is puffadást okozhat, mert a bennük található nem természetes anyagokat sokkal nehezebben dolgozza fel a szervezetünk. Természetesen, mondanunk sem kell, hogy a rágót nem nyeljük le, mert káros lehet az emésztőrendszer működésére. Ez nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem szabad rágógumit rágni felszállás közben a füldugulás elkerülése érdekében, nyugodtan megtehetjük, csak ne az utazás egész ideje alatt és mindenképpen köpjük ki, ha végeztünk vele! 

Vegyük figyelembe azt is, hogy bizonyos ételek szagától nem feltétlen válhatunk meg egy fogmosással, ilyen a fokhagyma is, amely összetevői nem csak a véráramunkba, de a tüdőnkbe is bekerül, ami miatt pórusainkon keresztül is érezhető szaga, ezért utastársaink minden bizonnyal hálásak lesznek nekünk, ha nem utazás előtt eszünk fokhagymás ételeket. 

Tévhit továbbá, hogy az alkohol segít a gyomorpanaszok csillapításában, hiába fertőtlenít és ideiglenesen megnyugtatja a kavargó gyomrot, az alkohol folyadékot von el szervezetünktől, ez pedig semmiképpen sem tanácsos több kilométerrel a Föld fölött. Ezért, ha valaki mégis meginna egy-két pohárral egy hosszabb repülőút előtt vagy alatt idegei és gyomra megnyugtatására, legalább ugyanannyi vizet is fogyasszon mellé, hogy elkerülje a dehidratációt. 

Egy dolog, amit viszont semmiképp se kerüljünk el utazás előtt, ez pedig az utasbiztosítás kötése, amely garantálja, hogy nem kell aggódnunk az extra költségek miatt utazásunk során. 

Következő cikkünk: Mire figyeljünk a külföldön való közlekedésnél?



[Error loading the WebPart 'AA_FAQArticle' of type 'AA-FAQArticle']