Mit tehetek, ha késik a repülőgépem?
Számos okból előfordulhat, hogy egy repülőjárat késik. Azonban, ha a késés meghaladja a háromórás várakozási időt, akkor akár 600 euró kártérítésre is jogosultak lehetünk utasként. A kompenzáció pontos szabályozását az Európai Unió által kiadott 261/2004 EK rendelet tartalmazza, miszerint két órát meghaladó késés esetén köteles a légitársaság ellátást biztosítani várakozó utasainak, három óra fölött pedig minimum 250 eurós kompenzációt fizetni. Az ellátásba tartozik az étel, az ital, a telefonköltség megtérítése, és indokolt esetben szállás biztosítása. Három órát meghaladó késés esetén pedig pénzbeli kártérítésre vagyunk jogosultak, kivéve, ha veszélyes időjárási körülmények miatt késik a jármű, mivel elsődleges a repülésbiztonság.
A visszatérítés összege nem a késés mértékétől, hanem az utazás hosszától függ, ennek megfelelően:
1500 km alatt 250 euró,
1500 – 3500 km távolság között 400 euró,
3500 km-t meghaladó repülőút esetében 600 euró kártérítést kaphatunk.
A kártérítés mindenkinek jár, aki érvényes jeggyel és megerősített helyfoglalással rendelkezik, nincs különbség turista, business vagy első osztály között. Illetve a szabályozás nem tesz különbséget a fapados vagy charter járatok utasai között sem.
A légitársaság mellett a mi
utasbiztosításunk is térít, ha késik a repülőgép, vagy, ha törlik a járatot.
Következő cikkünk:
Konuli szolgálat országonként