Figyelmeztetés: Amennyiben olyan emberekkel találkozik, akik azt állítják magukról, hogy az AXA Investment vezetői az Egyesült királyságban, akkor legyen nagyon óvatos. Bővebb információárt klikkeljen ide.
Honlap > Tippek és tanácsok

Mi számít törölt járatnak?

Bár a légi közlekedés egy precízen megszervezett, biztonságos utazási forma, előfordulhatnak nehézségek, mind például késő vagy törölt járatok, amelyek negatívan befolyásolhatják az utazást.

Törölt járatnak az számít, amennyiben:
  • a légitársaság mégsem indítja el az adott járatot, amelyre jegyet vásároltunk
  • másik járatra foglal át minket, amely jelentősen eltér az eredeti indulási/érkezési időtől,
  • vagy ha a járat felszáll ugyan, de valamilyen okból kifolyólag nem jut el az eredetileg tervezett célállomásra.
Jó azonban tudni, hogy az Európai Unió szigorúan, az EU Reg. 261/2004 rendelet keretein belül szabályozza az utasok jogait. Összefoglaló cikkünkben alaposan bemutatjuk a kártérítési lehetőségeket törölt járat esetén, és példákon keresztül elemezzük a különböző légitársaságok eljárásait.
 
törölt járat kártérítés
 

Az EU 261/2004 rendelet lényege

Az EU Reg 261/2004 rendelete minden olyan utasra vonatkozik, aki az Európai Unión belül indul, vagy uniós légitársasággal érkezik az EU valamelyik országába. A szabályozás alapján a következő kártérítésekre lehetünk jogosultak abban az esetben, ha törlik a járatunkat:
 
Repülési távolság
Kártérítés mértéke
Jó tudni
1500 km-ig
250 EUR
Belső EU-járatoknál gyakori
1500–3500 km
400 EUR
Középhosszú járatok
3500 km felett
600 EUR
Hosszú távú, nemzetközi járatok

Nagyon fontos információ, amelyet a kártérítést igénybevevő utasok sokszor nem tudnak, hogy az csak abban az esetben jár, ha a járattörlésről kevesebb mint 14 nappal az indulás előtt értesítették őket, és a törlést nem rendkívüli körülmény (pl. vihar, sztrájk) okozta.

Wizzair törölt járatok – mi a teendő?

A Wizzair légitársaságnál viszonylag gyakoriak az utolsó pillanatban történő járattörlések, számos utas bosszúságára. Bár az utazási terveket alaposan megbolygathatja egy ilyen esemény, jó, ha élünk a jogainkkal. Az alábbi tennivalókat érdemes követni:
  • Ellenőrizd az e-mailes vagy SMS-értesítést a pontos időpontra vonatkozóan.
  • Jelentkezzünk be Wizzair fiókunkba, és kérvényezzük az újrafoglalást vagy a jegy árának visszatérítését.
  • Ha jogosultak vagy kártérítésre az EU Reg 261/2004 alapján, töltsük ki a panaszkezelési űrlapjukat.
  • Utazási érdekérvényesítéssel kapcsolatos, erre specializálódott ügyvédi irodától is kérhetünk segítséget.

wizzair törölt járatok

Eurowings törölt járatok – hogyan kérhető kártérítés?

A Eurowings törölt járatok esetén is érvényes az EU-s szabályozás abban az esetben, ha az indulás EU-n belüli repülőtérről történt, vagy amennyiben az érkezés EU-ba irányult egy uniós légitársaság gépén.

Ilyenkor jellemzően a légitársaság felajánlja, hogy új járatra foglal, ám ettől függetlenül is élhetünk a kártérítés jogával, amennyiben az indulás és az érkezés időpontja jelentősen eltér az eredetileg foglalttól.

EasyJet törölt járatok – mit tehetünk utasként?

Az easyJet járatok esetében nagy előny, hogy az online felületükön gyorsan és egyszerűen kérhetünk új járatra való foglalást. Ettől függetlenül is érdemes megfontolni a kártérítési kérvény lehetőségét, amennyiben az utazás meghiúsult, és nem rendkívüli ok áll a háttérben, hiszen így kérhetünk pénzbeli kártérítést is.
 
eu reg 261/2004


Mikor nem jár kártérítés?

A repülőjáratok törlése mögött számos ok állhat. A legtöbb esetben van lehetőség kártérítés kérésére, amennyiben a fent említett indokok fennállnak. Bizonyos, előre nem tervezhető helyzet esetén azonban a légitársaságok nem térítik meg a járattörlésből adódó kárt. Ezek az alábbi faktorok lehetnek:
  • Természeti katasztrófa, vihar, lavina, vulkánkitörés esetén.
  • Háborús helyzet, politikai instabilitás miatt.
  • Légiforgalmi irányítói sztrájkok során.
  • Ha az utast időben (legalább 14 nappal korábban) értesítették a változásról.
Bármilyen úticélra is indulunk repülőjárattal, jó, ha rendelkezünk megfelelő utasbiztosítással, amely ugyan nem helyettesíti az EU 261/2004 rendelet szerinti kártérítést, de hasznos kiegészítő védelmet nyújthat járattörlés esetén, kimondottan azokra a költségekre, amelyeket a rendelet nem térít meg (poggyász elvesztés, késés, poggyászkár).

 


 
Kérdések és válaszok
MINDENT KITERJESZNI
Mikor jár kártérítés törölt járat után?
Ha a törlést 14 napon belül jelentették be, és nem rendkívüli ok miatt történt, 250-600 euró járhat.
Mit tegyek, ha a Wizzair törölte a járatom?
Lépj be a Wizzair fiókodba, kérj visszatérítést vagy átfoglalást, és igényelj kártérítést online.
Segít az utasbiztosítás járattörlésnél?
Igen, fedezheti a szállást, ételt, plusz költségeket – de a kártérítést a légitársaságtól kell kérni.