Wizzair törölt járatok – mi a teendő?
A Wizzair légitársaságnál viszonylag gyakoriak az utolsó pillanatban történő járattörlések, számos utas bosszúságára. Bár az utazási terveket alaposan megbolygathatja egy ilyen esemény, jó, ha élünk a jogainkkal. Az alábbi tennivalókat érdemes követni:
- Ellenőrizd az e-mailes vagy SMS-értesítést a pontos időpontra vonatkozóan.
-
Jelentkezzünk be Wizzair fiókunkba, és kérvényezzük az újrafoglalást vagy a jegy árának visszatérítését.
-
Ha jogosultak vagy kártérítésre az EU Reg 261/2004 alapján, töltsük ki a panaszkezelési űrlapjukat.
-
Utazási érdekérvényesítéssel kapcsolatos, erre specializálódott ügyvédi irodától is kérhetünk segítséget.
/images/torolt-jarat-karterites-02.aspx)
Eurowings törölt járatok – hogyan kérhető kártérítés?
A Eurowings törölt járatok esetén is érvényes az EU-s szabályozás abban az esetben, ha az indulás EU-n belüli repülőtérről történt, vagy amennyiben az érkezés EU-ba irányult egy uniós légitársaság gépén.
Ilyenkor jellemzően a légitársaság felajánlja, hogy új járatra foglal, ám ettől függetlenül is élhetünk a kártérítés jogával, amennyiben az indulás és az érkezés időpontja jelentősen eltér az eredetileg foglalttól.
EasyJet törölt járatok – mit tehetünk utasként?
Az easyJet járatok esetében nagy előny, hogy az online felületükön gyorsan és egyszerűen kérhetünk új járatra való foglalást. Ettől függetlenül is érdemes megfontolni a kártérítési kérvény lehetőségét, amennyiben az utazás meghiúsult, és nem rendkívüli ok áll a háttérben, hiszen így kérhetünk pénzbeli kártérítést is.