Egynapos külföldi kiruccanások

Nincs időd, pénzed vagy elég szabadnapod egy hosszabb nyaralásra? Nem probléma! Ma már egyáltalán nem jelent gondot, hogy egy napra kiruccanj külföldre, majd este a saját ágyadban hajtsd álomra a fejed.

Akár egy esemény, kiállítás vagy rövid találkozó is lehet az egy napos utazások célja, de sokan egyszerű városnézésre is kihasználják ezt a viszonylag rövidnek mondható időintervallumot. A tökéletes egy napos út kivitelezésének egyetlen egy titka van: jó szervezés. Ilyenkor bizony szinte minden percet be kell osztani, minden jegyet előre meg kell vásárolni, minden étkezést meg kell tervezni és nem biztos, hogy megengedhetjük magunknak a céltalan bámészkodást, mint ahogy azt esetleg egy több napos utazás során tennénk, de talán éppen ezért lehet, hogy sokkal több látnivalót elérhetünk ezzel a módszerrel.

Az pedig, hogy hogyan lehetséges 24 órán belül oda és visszautazni egy külföldi országba, szintén komoly felkészülést igényel, hiszen nem biztos, hogy egyszerű olyan járatot találni, amely hajnalban indul és este vissza is hozna bennünket, ezért érdemes ilyen utazásokhoz értesítőt beállítanunk, hogy azonnal lecsaphassunk rá, amint megjelenik a lehetőség. Van emellett buszos utakra is lehetőségünk, több országba is el tudunk látogatni ilyen módon, azonban mivel a buszos utazás jelentősen lassabb, mint a repülő, így közelebbi úticélt kell választanunk. Sőt, még a Volán külföldi járatai is kínálnak lehetőséget arra, hogy egynapos körutakon vegyünk részt, így akár fillérekből elugorhatunk csobbanni egyet a horvát tengerpartra vagy megnézni Szlovénia rejtett kincseit egy nap erejéig.

A legnépszerűbb és legelérhetőbb úticélok egy napos utakra London, Róma, Brüsszel és Barcelona, de egyszerűen megfordulhatunk egy nap leforgása alatt Prágában vagy Varsóban is, ha pedig még közelebbi helyszínre lennénk kíváncsiak, a környező szomszéd országok is kecsegtetnek rengeteg kihagyhatatlan látványossággal. Természetesen, mint minden város, az előbb felsorolt népszerű célok bejárására nem elegendő egy nap, de mindenképpen egy érdekes élmény és izgalmas kihívás lehet egy ilyen fajta kiruccanás. Nem csak rövid és élménydús egy ilyen utazás, de egyáltalán nem olyan költséges, mintha több napra utaznánk.

Mivel egy napról van csupán szó, így vihetünk magunkkal három étkezésre elegendő ételt is, így ezzel pénzt és időt is spórolhatunk, hiszen nem kell megállnunk egy étteremben. Ugyanakkor egy nap alatt ízelítőt kaphatunk a város hangulatából és látnivalóiból, így később nyugodt szívvel szervezhetünk több napos utazást is, hiszen tudjuk, nagyjából mire számíthatunk – hiszen saját szemünkkel láttuk!

Egy nap alatt is érhetnek váratlan helyzetek, ezért mindig gondoskodjunk róla, hogy megfelelő utasbiztosítás véd minket a legrövidebb kalandok során is!

Következő cikkünk: Szervezett buszos utazások nyugdíjasoknak